Monday, May 25, 2009

Gitar baru (Thanx 2 Acu Teno)

Semalam yg semalam gua pulang ke kampung..bertemu dengan datuk dan nenek..di tingkat bawah rumah nenek gua ada sebuah studio milik bersama Zainal's family..macam biasala kalau tak cukup kaki pon gua akan sendirian membelasah drum dan beberapa music instrument lain dalam studio ni..tapi hari tu wa agak terkejut dengan kemunculan sebuah gitar Fender Indonesia made yang tersandar baik di 'stand' nya..lalu gua bertanya kpd nenek gua siapa punya ini gitar..lalu nenek gua menjawab 'itu gitar Uncle Teno lu yg punya, kawan dia bagi katanya'..gua tak banyak tanya lagi da..gua seluk hp..panggilan dibuat..

Gua: Hello acu Teno, kabare?
Acu Teno : Waras2..asal nk datang rumah ke? (Tmn Desa Sg Besi)
Gua : Isshh..takdela..saje nk tanye gitar Fender kat studio ni sape punye?
Acu Teno : Studio mana?
Gua : Studio mini Jln Tok Muda satu la brader..
Acu Teno : Hahaha..itu gitar acu yg punyela..kawan acu bagi..awat? berhajat ke?
Gua : Begitulah nampaknya..
Acu Teno : Ambikla..tapi ko pye gitar tu bawak balik ganti bleh?
Gua : Dengan segala hormatnya acu..no problem!
Acu Teno : Minggu depan jangan lupa balik, acu buat kenduri cukur jambul anak acu kat
umah atok , leh kite jem sama2..Uncle Kefli confirm dia balik..
Gua : Boleh, no problem! tapi org cukur jambul bukan panggil org marhaban ke?
Acu Teno : Itu zaman bile brader..kite switch sket baru nampak cool..panggil pakcik Aji jadi
vocalist! hahahaha!
Gua : hahahahahahaha!!

2 comments:

Unknown said...

haaaaa, gotcha! oooo... ada blog x bg baca...

Unknown said...

update, update! bila nak update ni? boring x ada bahan bacaan.